Grupa Integer.pl aktywizuje działania na Ukrainie

2012

Grupa Integer.pl aktywizuje działania na Ukrainie

Integer.ua rozszerza trzy duże kontrakty z sieciami sklepów detalicznych

Paczkomaty InPost zdobywają światowe rynki, a automatyczne terminale pocztowe już czekają w kolejce na podbój Europy. Jednak znana z innowacyjnych pomysłów krakowska Grupa Inetger.pl nie poprzestaje wyłącznie na niestandardowych usługach, rewolucjonizujących międzynarodową branżę pocztowo-kurierską. Nadal aktywnie działa – choć już nie w Polsce – w sektorze druków bezadresowych. Dotychczasowy lider polskiego rynku kolportażu umacnia swoją pozycję na Ukrainie. Ten ‘wschodzący’ dopiero ukraiński sektor wyceniany jest w 2012 roku na 120 mln zł, co daje wzrost o 12% względem roku poprzedniego. Jest zatem o co walczyć.

Integer.ua – spółka kolportażowa należąca do Grupy Integer.pl – podpisała kontrakt z ALLO, największą siecią sprzedaży internetowej sprzętu telekomunikacyjnego i znacząco rozszerzyła dotychczasowe warunki współpracy z Foxtrot, największymi na Ukrainie sieciami sklepów z elektroniką. Równocześnie firma przedłużyła umowę o współpracy z europejską siecią supermarketów BILLA – jednym z głównych graczy branży spożywczej na rynku ukraińskim – należącą do niemieckiego koncernu REWE Group.

Łącznie Integer.ua kolportuje średnio około 4,5 mln sztuk ulotek miesięcznie. Spółka z Grupy Integer.pl – w ramach nowego i przedłużenia dotychczasowych kontraktów – nie tylko zwiększyła nakład doręczanych druków bezadresowych do około 50 mln sztuk rocznie, ale znacząco rozszerzyła także zasięg geograficzny świadczonych usług. Aktualnie Integer.ua obsługuje sieć Foxtrot na terenie zachodniej i centralnej Ukrainy, kolportując jednocześnie reklamowe przesyłki bezadresowe na rzecz sieci BILLA oraz 425 sklepów sieci ALLO na terenie całej Ukrainy.

 

Mamy bardzo ambitne plany względem ukraińskiego rynku druków bezadresowych oraz konkretnych sieci tam działających. Do końca 2012 roku zamierzamy przede wszystkim całościowo przejąć – zarówno pod względem świadczonych usług, jak też w odniesieniu do zasięgu terytorialnego – współpracę z siecią Foxtrot. Będzie to ogromne osiągnięcie. Jeżeli uda nam się zrealizować ten cel, to staniemy się pierwszym i jedynym na Ukrainie kolporterem druków bezadresowych, który świadczy nie tylko kompleksowe, ale także tak szeroko zakrojone geograficznie usługi w oparciu o własne zasoby i zaplecze logistyczne. Ponadto, planujemy, że do końca 2012 roku będziemy obsługiwać te wszystkie sklepy sieci BILLA, z którymi jeszcze nie nawiązaliśmy współpracy. Oznaczać to będzie nie tylko wyłączność na świadczenie usług kolportażowych na rzecz supermarketów BILLA, ale również realizację działań na terenie całej Ukrainy. Mamy zamiar rozwinąć także współpracę z aptekami sieciowymi, co znacznie rozszerzy portfolio naszych dotychczasowych klientów. Głównym celem Integer.ua jest bowiem pozyskanie w perspektywie niespełna 1,5 roku pozycji lidera ukraińskiego rynku kolportażu bezadresowegozapowiada Waldemar Brzoska, dyrektor generalny Integer.ua i doradca zarządu Grupy Integer.pl.

Wraz z rozwojem działalności na Ukrainie, Grupa Integer.pl planuje również wzrost zatrudnienia na lokalnym rynku, zarówno w dziale operacyjnym, jak też w obszarze obsługi klienta. Konieczna będzie również rozbudowa zaplecza logistycznego, w tym zwiększenie użytkowanej dotychczas powierzchni biurowej, magazynowej i floty samochodowej. Na inwestycje w infrastrukturę firma przeznaczy w 2013 roku około 3 mln euro.

Jednocześnie Grupa Integer.pl przygotowuje się do wdrożenia na Ukrainie – w ramach 5-letniej, międzynarodowej ekspansji – nawet 250 Paczkomatów InPost. Tylko do końca 2012 roku zamierza rozlokować – w ramach projektu easyPack, realizowanego z funduszem Pine Bridge – około 50 automatów do całodobowego nadawania i odbierania przesyłek, z czego 20 maszyn stanie w Kijowie. Zadaniem Integer.ua będzie wsparcie logistyczno-kadrowe przedsięwzięcia w oparciu o przedstawicielstwa spółki na ternie całej Ukrainy oraz usługi techniczne i serwisowe urządzeń.

„Wbrew pozorom walka o zagraniczne rynki rozpoczyna się znacznie wcześniej niż powstaje sam pomysł na kolejne usługi czy produkty. Dlatego tak ważne jest, by w odpowiednim momencie ‘wejść’ do danego kraju. Nie oznacza to bynajmniej natychmiastowych kontraktów, ale z kolei dobra znajomość realiów gospodarczych znacząco ułatwia nawiązywanie kontaktów biznesowych. Ukraina – ze względu na ograniczoną infrastrukturę, obowiązujące przepisy prawne i mentalność jego mieszkańców – jest bardzo specyficznym, a przez to wymagającym i trudnym rynkiem. Dlatego każdy nowy czy przedłużany kontrakt nie jest tak oczywistą kwestią biznesową, jak ma to miejsce w Polsce, nie wspominając już o państwach zachodniej Europy. Ważne jest jednak to, że młode, wschodzące rynki są doskonałym miejscem do tego, by rosnąć razem z nimi. I taka jest właśnie nasza strategia” – dodaje Rafała Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Integer.ua działa na ukraińskim rynku druków bezadresowych od końca 2008 roku. Od 2009 roku spółka obsługuje m.in. agencję OSD, świadcząc na jej rzecz usługi transportowe. W ramach umowy Integer.ua kolportuje 120 ton materiałów reklamowych rocznie, w tym katalogi BonPrix i około 2,5 mln sztuk kompleksacji dla matki i dziecka „Расти, Малыш”. Firma jest także jedynym partnerem kijowskiego sklepu Leroy Merlin w ramach kwartalnych akcji kolportażowych.

Więcej informacji o Grupie Integer.ua dostępnych jest na: www.integer.pl/ua.

Komentarze są niedostępne.